London dag 2 – Ekorn, afternoon tea og en tardis

IMG_8197Dag to i London startet med et smell. Hotellfrokost er ganske så fantastisk. Gode og mette forlot vi frokostbordet, pakket sammen de gigantiske sekkene våre og dro mot flyplassen. På Heathrow fikk vi satt sekkene til oppbevaring, mens vi selv tok undergrunnen til sentrum.

IMG_8159 IMG_8161 London 20131Første stopp var Earl’s Court ettersom vi hadde hørt nyss om at det stod en gammel politiboks der, eller som Dr Who fans vet, en TARDIS. Kunne ikke la sjansen til nærkontakt med en slik en gå ifra oss! Tusenvis av bilder senere måtte vi slite oss derifra, haha..

IMG_8171 IMG_8174 IMG_8165Vi tok så undergrunnen til Green Park og gikk derfra ned til Buckingham Palace, og videre langs St. James Park helt ned til Parliamentet og London Eye. Underveis tok vi sikkert 93204920 bilder med og av ekornene som svirrer rundt i parken. Sjenerte er de heller ikke!

IMG_8216 IMG_8178 IMG_8235De var tydeligvis veldig glade i peanøtter. Når de hadde fått nok tok de nøttene og grav dem ned i bakken for å spare dem til senere. xD

IMG_8256 London 2013 IMG_8208Deretter hadde vi plutselig en avtale å rekke. Kl. 15 hadde vi reservert et bord til afternoon tea på Sketch i London. Først og fremst fordi vi hadde hørt rykter om de kule toalettene, haha.. Dessverre hadde sjebnen seg slik at jeg aldri fikk oppleve de, siden de ble låst av før jeg kom så langt. Typisk! Og dere som lurer på hvorfor jeg jatter om disse toalettene, så søk de opp på google. 😉

Selve mat/drikkeopplevelsen var kjempebra. Vi fikk et tårn med godsaker, alt fra sandwicher og scones til makroner og kaker av forskjellig slag. Rommet var også helt spesielt. Jeg skal skrive mer om dette stedet senere.

IMG_8278Spesielt sted og kul opplevelse!

Vi fikk tid til litt last minute shopping etter dette, og gikk halvveis amok på Primark. Når man har to sekker som er stappfulle allerede er det begrenset hvor mye man kan ta med seg, haha huff.

Deretter var det bare å komme seg til flyplassen for å rekke flyet mot Sør-Amerika!