Bienvenido à Bolivia

Utsikt over millionbyen La Paz

Siden sist har vi kommet til Bolivia! Bussen tok en liten fergeflåte over stredet, mens vi måtte ta en minibuss med lokalbefolkningen. I Copacabana stresset vi veldig og fikk med oss pizza i plastikkpose med på bussen videre til La Paz.

IMG_9838 IMG_9833 IMG_9827

Ved ankomst til La Paz regnet det, så vi hoppet inn på nærmeste reisebyrå, og fikk ordnet både bussbilletter videre til Uyuni samme kveld, dødsveiensykkeltur og 3-dagers Salar de Uyuni-utflukt. Nice! Damen som jobbet i butikken dro til busstasjonen for å fikse oss billetter, mens vi satt igjen og passet butikken og fikk MANGE nysgjerrige blikk og kommentarer.

Kanskje jeg skal satse på en karriere som reisekonsulent i Bolivia…

Uyunituren skal jeg skrive om senere (INSANELY AWESOME), og vi gruppa vår var helt fantastisk. Hanna og Joyce fra USA, vi to fra Norge og Eugene og Maria fra Ukraina.

Når vi kom tilbake til La Paz tok vi samme hotell som ukrainerne, og dro ut i byens gater sammen med dem. Vi bor rett ved heksemarkedet, utrolig spennende! Litt ekkelt og veldig sært. Her finner man f.eks. lamafostre i alle størrelser og «produksjonsfaser»…

«Skal det være et lamafoster?»

IMG_0702 IMG_0667 IMG_0679

Vi har også vært på en utflukt til Tiwanaku (finnes tusen skrivemåter) med ukrainerne. More to come om det også senere!

IMG_0795 IMG_0747

I går kveld hadde vi alle 6 en liten «last supper» siden vi alle drar hver våre veier nå. Eller, jeg og Susanne blir igjen i byen siden vi har et par utflukter til foran oss. F.eks. skal vi snart opp på et veeeeldig høyt fjell..

Skikkelig trist å skilles fra gjengen, vi har møtt så utrolig mange flotte folk hittil! Både lokale og andre turister.

I morgen kommer det endelig en ordentlig oppdatering (I hope), om internetten vil samarbeide.

Men nå må jeg springe. I have a mountain to catch!