Iguaçu Falls – den brasilianske siden

IMG_1894I dag tok vi atter turen til Iguassufallene! Men denne gangen den brasilianske siden.

Siden vi skulle ta flyet klokken 15 i dag trodde vi at vi hadde skikkelig dårlig tid (var litt treg i starten i morges siden det var fullstendig grått og regnfullt da klokken ringte kl 7), men en genial mann på hotellet sa at vi kunne ta med oss bagasjen til fallene og låse de inn der, istedet for å dra tilbake til hotellet for å hente bagasjen og deretter dra til flyplassen (som ligger rett ved fallene).

I går var en awesome dag ved fallene, men i dag dere, i dag ble vi BLOWN AWAY. Nesten bokstavelig talt en stund også..

IMG_1779 IMG_1790 IMG_1837 IMG_1853 IMG_1856Devil’s throat på den brasilianske siden av fallene går ut på at man følger en gangbro ut helt ytterst på en av fallene, hvor man blir blåst sidelengst av kraften fra fallene ovenfor en, og blir blown away av synet av fallene under seg og hele veien rundt.  Man befinner seg bokstavelig talt nesten INNI den mektige fossen! Å holde seg tørr kan man bare glemme.

IMG_1868 IMG_1891 IMG_1895 IMG_1899Det var egentlig helt insane hvor vakkert det var! Alle sier den argentinske siden er så mye bedre, men vi fikk i alle fall nesten sjokk av hvor vakkert det var på den brasilianske siden!

Vi tok også en heis opp til et lite tårn hvor man hadde en nydelig utsikt ut over fallene både på den ene og andre siden. Argentina og Brasil deler virkelig en flott naturperle seg imellom.

Godt vi hadde en regnponcho i veska, hvis ikke hadde vi nok blitt søkkvåte av turen ut til Devil’s throat.

IMG_1901Etter 2-3 timer ved fallene var det på tide å dra derfra og komme seg til flyplassen.

Vi har ennå ikke testet ut alle de spennende juicene og smoothiene som finnes her i Brasil, så vi tok sjansen ved en kafe ved fallene. Jeg bestilte en acai + banan-shake, mens Susanne tok en jordbær, passjonsfrukt og mango-juice. Nammers! I grunn var vi dog fortsatt mette etter hotellfrokosten i morges… WOW, så mye mat! Det er derimot litt rart at de brasilianske frokostene består av så mye kake. Det er jo ikke spesielt godt med kake til frokost, eller what? Heldigvis har de også tonnevis med frukt til.

Nå befinner vi oss i RIO DE JANEIRO OMG OMG OMG. Har hatt en flott kveld i nabolaget og truffet mange søte og hjelpsomme mennesker. Stedet vi bor på er AWESOME, så gleder oss til å se mer i morgen. Dessverre er det fullstendig grått utenfor og det regner i bøttevis.. MEN vi fikk et glimt av JESUS oppe på haugen da vi gikk ned til restauranten tidligere. OMG OMG, RIO LIKSOM!